Witamy na nowej stronie EcoBike!

  • Logowanie B2B
  • English
Majówkowa recenzja: Ecobike Even - miejski składak elektryczny

Majówkowa recenzja: Ecobike Even - miejski składak elektryczny

Opublikowano: 04.05.2021

Jednym z problemów XXI wieku, z jakim borykają się mieszkańcy dużych miast, jest m.in. brak przestrzeni – w szczególności tej do przechowywania rzeczy, których używamy sezonowo. Rowery mają dodatkowo jeszcze jeden mankament: niezależnie od tego, jak solidne zapięcie zostanie do nich użyte, to i tak potrafią znikać z klatek schodowych, piwnic lub schowków. Dlatego część osób przechowuje swój rower w mieszkaniu. Bywa to jednak czasami bardzo kłopotliwe, gdyż ciężko znaleźć tak dużo wolnej przestrzeni, by zmieścić dwa pełnowymiarowe rowery np. w mieszkaniu. Z rozwiązaniem tego problemu przychodzą rowery składane – czyli po prostu składaki, w dodatku elektryczne. Poza tym, że zajmują mniej miejsca, są fantastyczną alternatywą dla przemieszczania się po zakorkowanych miastach.

Ecobike Even to właśnie odpowiedź na te rozterki. Podczas naszych testów udało się bez problemu zmieścić do bagażnika kompaktowego samochodu kombi dwa takie rowery. Mało tego - pozostało jeszcze bez problemu miejsce na wsadzenie innych bagaży na wycieczkę, takie jak: plecaki, kaski i prowiant. Jeśli zatem szukasz idealnego roweru na dojazdy do biura i przejażdżki po mieście, to warto rozważyć zakup Evena.

Za komfort naszych dłoni odpowiada amortyzator RST Carve o skoku 50 mm. Even postawiony jest na 20-calowych kołach, ale przy okazji też dużej objętości oponach Schwalbe Big Apple, z wkładką utrudniającą przebicie, o szerokości 2 cali. Bieżnik tych opon swobodnie stawi czoła: miejskim duktom, szutrom, leśnym ścieżkom, ale również poradzi sobie też na podjazdach.

Koła zaplecione zostały na wzmacnianej obręczy z kapslowanymi otworami na szprychy, których jest aż po 36 na koło. To bardzo rzadko spotykana liczba w rowerach. Mówiąc w skrócie, nikt nie powinien mieć obaw, że połamie lub pognie takie małe kółka. W piaście tylnego koła znajduje się silnik Bafang o mocy 250W rozpędzający rower do 25 km/h w bardzo płynny sposób. Jego pracę można porównać do stale wiejącego wiatru w plecy. Bafang to renomowany producent napędów do rowerów, który od kilku lat posiada fabrykę w Polsce, w Bielanach Wrocławskich – nieopodal siedziby Ecobike.

Do obsługi silnika służy wyświetlacz z trzema przyciskami, zlokalizowany na kierownicy, za pomocą którego możemy:

  • wybrać jeden z 6 trybów pracy,
  • odczytać aktualną prędkość,
  • maksymalną prędkość,
  • przejechany dystans,
  • czas jazdy,
  • całkowity przebieg,
  • poziom naładowania baterii,
  • sprawdzić aktualną siłę wspomagania.

Jednocześnie przytrzymując dłużej przycisk „+” włączamy przednią i tylną lampkę oraz podświetlenie wyświetlacza. Pod prawym kciukiem znajdziemy manetkę, która uruchamia system „WALK”. Rozpędza ona rower do prędkości 6 km/h bez konieczności pedałowania. Ta funkcja przydaje się do wprowadzania roweru pod wzniesienia np. kładki nad ulicą, gdzie jest tylko wąski podjazd dla wózków i schody.

Silnik zasilany jest z baterii umieszczonej pomiędzy rurą podsiodłową a tylnym kołem. Do wyboru mamy trzy pojemności baterii: 10,4 Ah/13Ah/16Ah. Każda z nich zbudowana jest w oparciu o ogniwa litowo-jonowe produkcji firm Greenway i LG.

Na korpusie baterii znajdziemy wskaźnik poziomu naładowania oraz rączkę umożliwiającą jej wyjęcie i wygodne przenoszenie. Na lewym boku jest gniazdo ładowania i stacyjka. Zamek wbudowany w baterię jest nie tylko zabezpieczeniem przed wypadnięciem baterii, ale również przed kradzieżą roweru. By uruchomić wspomaganie, kluczyk musi być w pozycji ON.

Wspomaganie elektryczne uruchamiane jest w momencie rozpoczęcia pedałowania. Pomiędzy lewym ramieniem korby, a ramą jest czujnik ruchu, który w momencie rozpoczęcia kręcenia pedałami wysyła sygnał do modułu sterującego, a ten przekazuje do silnika informację, by zaczął wspomagać. Może się to wydawać skomplikowane, ale po pierwszej sekundzie jazdy staje się oczywiste.

Even jest wyposażony także w tradycyjną przerzutkę 6 biegową, która współpracuje z dużą zębatką z przodu. W ten sposób mamy rower, który nawet po wyjęciu baterii będzie śmiało nadawał się do klasycznej jazdy. Silnik umieszczony w kole jest bezszczotkowy, a co za tym idzie, nie stawia zbędnego oporu.

Patrząc na rower do rekreacji zawsze zwracamy uwagę na wygodę. Tutaj nie było miejsca na kompromisy. Zastosowano legendę w swojej klasie Selle Royal Freeway, zapewniając w ten sposób komfort nawet podczas całodniowych wycieczek.

Za bezpieczeństwo podczas jazdy odpowiadają hamulce typu V-brake oraz światła zasilane prosto z akumulatora. Cecha, na którą wielu rowerzystów zwraca uwagę, są pełne błotniki, które zamocowane są na solidnych drutach. Tym samy nie ma mowy o żadnym podskakiwaniu ich na nierównościach.

Z dodatków warto też zwrócić uwagę na bagażnik z gumami mocującymi ładunek np. kurtka czy napój. Ma on maksymalną ładowność do 25 kilogramów, możemy więc przymocować do niego większy kufer na prowiant, by nie wozić wszystkiego w plecaku.

Jak zatem składa się ten rower? Otóż bardzo prosto. Kierownica jest opuszczana do dołu – w końcu mogą tym rowerem jeździć również wysokie osoby. Po jej opuszczeniu można zwolnić regulację jej położenia, aby nie uszkodzić wyświetlacza. Po czym zwalniamy blokadę nad główką ramy, by ją ostatecznie złożyć.

Następnie składamy w dół pedały przy pomocy dźwigni w nich umieszczonej. Następnie zwalniamy główną blokadę ramy. Co najważniejsze – na tym nie koniec. Dźwignia ta posiada zabezpieczenie na wypadek przypadkowego otwarcia w trakcie jazdy. Po jej odpięciu należy ją unieść do góry i dopiero wtedy można złożyć ramę w pół.

Even posiada pod spodem podstawkę stabilizującą konstrukcję przed wywrotką. Jednocześnie też rower nie wybrudzi nam łańcuchem miejsca przechowywania, ponieważ ten system uniemożliwia kontakt łańcucha z podłożem. Rower po złożeniu można z łatwością podnieść przy pomocy uchwytu w ramie, który jest nad osią suportu

Po złożeniu rower ma wymiary: 95 cm długości, 50 cm szerokości i 65 cm wysokości. Choć te ostatnie dwa można jeszcze minimalnie zmniejszyć poprzez wyciągnięcie przedniego koła i siodełka. Waga w najcięższym wydaniu (z największą baterią) ze wszystkimi dodatkami, jakie można zainstalować seryjnie w tym rowerze to 22 kilogramy. Na tym rowerze swobodnie będą się czuły osoby o wzroście 150 cm, jak i 190 cm.

W zestawie z rowerem znajdziemy wszystkie niezbędne klucze, by móc samemu dokonać montażu pedałów oraz ładowarkę 230V.

Więcej szczegółów na temat roweru tutaj

Wstecz

Koszyk

Twój koszyk jest pusty...

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookies (ciasteczek). Są to małe pliki tekstowe zapisywane na twoim urządzeniu, wykorzystywane do zapamiętywania indywidualnych preferencji użytkownika, umożliwiające logowanie się do serwisu i pomagające w zbieraniu anonimowych statystyk aktywności na stronie. Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystanie ciasteczek, w każdej chwili możesz zablokować lub ograniczyć umieszczanie cookies, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Wyłączenie obsługi cookies może jednak spowodować ograniczenie funkcjonalności niniejszej strony. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności